Dragi popotnik, popotnica!
Ne bom dramatizirala o vsem kaj se dogaja okoli nas, čeprav se mi včasih zdi, da mi v turističnem sektorju še pramalo dvignemo glas… Morda zato, ker večinoma delamo v tem ljudje, ki smo večni optimisti, nasmejane narave ter rahlo “go with the flow” naravnani… Pa vseeno, priznam, zelo nas je prizadelo in hudo udarilo. Ampak sem se odločila, da ne bom pisala o tem ter jamrala, vendar bi rada napisala kako v teh časih izgledajo rezervacije ter planiranje:) Stranka se odloči rezervirati, kaj lahko pričakuje?
Vsaka agencija ima svoje poglede na vso situacijo, jaz sem ena tistih, ki si želim ponuditi strankam ponudbe, ki se mi zdijo varne in vseeno zanimive, torej pri meni trenutno ne boste dobili ponudbe za destinacije, ki ne zahtevajo pcr testa pred prihodom na destinacijo, ker si sama želim, da pošljem stranke na varen oddih.
Kaj pa je dobro vedeti pred rezervacijo v teh časih? Da je potrebno biti flexibilen. Kaj mislim s tem?
Primer 1:
Naredimo rezervacijo za Maldive ali Sejšele s počitnicami na enem otoku ter poletom iz Ljubljane ali Zagreba z družbo XY. Kar se največkrat zdaj zgodi je, da nam odpovejo ali prestavijo polete. Torej npr letalska družba XY odpove let za datum potovanja in ponudi drugo možnost ali vračilo denarja za letalsko karto (hotel nima s tem nič, torej rešujemo situacijo, da pridete do otoka po rezerviranem datumu). Preverimo, ali iz večjih letališč kot so Dunaj ali Benetke leti podoben let na enake datume, ali pa poskušamo prestaviti datum za +/-1 par dni kolikor namestitev na otoku to dopušča. Včasih pa se tudi zgodi, da bivanju dodamo še eno nočitev, če stranka tako želi za točno določen polet.
Torej, moramo biti flexibilni vsaj 1-2 dni gor/dol, ter jaz rada rečem, da moramo imeti kakšen EURO rezerve, ker če letalska družba odpove let ter si izberemo opcijo vrnitve denarja ter izberemo let druge letalske družbe, ki ima dražjo letalsko karto, je potrebno razliko doplačati. Seveda si vsi agentje prizadevamo, da najdemo več različnih opcij brez doplačil, vendar iskreno se zgodi, da je potrebno doplačati kdaj 25 eur/os, kdaj pa tudi stranke izberejo opcijo, kjer je doplačilo višje tarife letalskih kart ali dodatnih nočitev na otoku, včasih tudi hotel na terminalu letališča, če so ure čakanja po letališčih predolge.
Včasih se nam zgodi, da letalske karte spremenijo tudi 3-4x pred odhodom, zato se z nekaterimi rezervacijami ukvarjamo zelo veliko in smo veseli, če lahko vse uspešno uredimo ter če je stranka razumevajoča, da je žal to v tem času nekaj normalnega.
Primer 2:
Primer številka 2 je kombinacija več otokov na Maldivih in možni zaplet (ta zaplet so nam predstavili kot možnost zapleta, dejansko pa do njega še ni prišlo iz naše strani; radi pa delimo iskrene možnosti zapletov dalje, da vsi vemo kaj se vseeno lahko zgodi)
Maldivi imajo ogromno različnih otokov, lokalnih otokov trenutno ne ponujamo, torej opisujem le primer zasebnih rezortov. Stranka si želi počitnikovat na 2-3 otokih znotraj 14 dni. Rezervacije so potrjene ter je vse pripravljeno za počitnice. Za prehod med otoki je trenutno še vsakič potreben PCR test ter dovoljenje vlade, ki ga dobimo 24 ur prej. Lahko pa se zgodi, da vlada 24 ur prej ne odobri prehoda na drug otok. Kaj potem? Fleksibilnost. Mi, agentje, seveda norimo in iščemo zadnji hip možnosti, ki jih bo vlada odobrila, ter bodo Vam všeč in bodo znotraj cene, ali pa se podaljša bivanje na otoku kjer ste zdaj, ČE je otok prost ALI pa se odpravite prej domov, kar verjetno nimate želje. Ali se to pogosto dogaja? NE. Zakaj lahko vlada reče ne prestopu med otoki? ČE zaznajo okužbo na otoku, do česar na Maldivih sicer ne prihaja (vsak otok je pod skrbnim moniotringom vlade glede možnosti okužb zato so tudi odprti brez težav že vse od julija lani), ker imajo res stroge standarde, seveda kot rečeno ne govorim o lokanih otokih, vendar rezortih, kjer nimamo težav. Zakaj je to lahko za stranke problem? Ker ponavadi že težko izberejo otoke ki so jim všeč, ter se morajo potem “zadovoljiti” z alternativo… Ta seveda lahko pozitivno preseneti ali pa postane del dogodivščine/ nečesa nepričakovange oz “#covidTravelTime new normal” situacije. Kakor vzamemo:) Želimo si, da do tega ne pride, vendar sama rada predstavim vse črne scenarije, ki nas lahko doletijo, saj pravim, da smo let tako lahko pozitivno pripravljeni, da nas nič ne potre.
Kot rečeno, jaz sem “go with the flow” v tem času, ker sem zelo željna potovanj (drugače želim imeti vse v minuto splanirano) in če niste tako naravnani, priporočam, da počakate, da covid situacija mine, ker sicer boste lahko slabe volje, kar si ne želite ne vi ter ne jaz:) Obožujem svoje stranke, resnično, vendar lepo prosim, v tem času potujte ljudje, ki obožujete potovanja ter ste pripravljeni prevzeti majhen riziko fleksibilnosti. Agentje smo tukaj, da Vam pomagamo, svetujemo ter iščemo rešitve… včasih pa ni druge rešitve kot sprejeti nekaj kar ni naša prva izbira (npr da namesto 3 ur čakamo na letališču 6 ur ali vzamemo sobo v terminalu za daljše obdobje čakanja).
Včasih mi kdo reče “pa saj boš vse uredila”; Ja, res se zelo potrudim, da najdem čim več opcij za rešitve, vendar če letalska družba spremeni urnik, mene ne bodo poslušali ko moledujem, da pustijo let z mojimi potniki pri miru, saj to se razume a ne:) Ter tudi meni kot agentu se dogaja to leto enako, meni odpovedujejo lete, ter namesto krasnega direktnega leta grem čez dve državi na željeno destinacijo. Nisem dobre volje ob teh zapletih, vendar vem v kakšnem času sem naredila rezervacijo ter se zavedam vseh možnosti zapletov ampak si neskončno želim stress free uživanj na otokih ter iskanja novih otokov… joj koliko lepih novih otokov se je odprlo ter se bo še odprlo v kratkem – tega ni za zamudit:)
Kaj torej priporočam za rezervacije v tem letu?
- rezervirajte destinacije, ki so varne – zahtevajo PCR test
- rezervirajte destinacije, ki so odprte za nas, če planirate potovanje na obdobje praznikov (če pa rezervirate počitnice, katere Vam je vseeno če se prestavijo, ker država še ni odprta pa je seveda to vseeno; v kolikor pa veste, da želite božične ali novoletne praznike preživeti na toplem, pa priporočam npr Maldive, ki so odprti že vse leto brez problemov ter ne npr Filipinov, ki ves čas spreminjajo informacije)
- bodite fleksibilni (lahko se spremeni odhodno letališče, lahko pride do drugega urnika poleta, lahko zamaknete kakšen dan potovanje prej ali kasneje)
- imejte rezervo EUR za primer, da želite ob odpovedi ali spremembi leta vzeti drugo letalsko družbo, ki ima višjo ceno prevoza.
- imejte sklenjeno zdravstveno zavarovanje za tujino (Coris npr), ki krije tudi covid primere
- riziko odpovedi potovanja še vedno toplo priporočljivo
- ob spremembah ne biti slabe volje, ker bo verjetno do odhoda še kakšna sprememba:) spremembe so nova realnost, cilj je priti do destinacije:)
- v osnovi glejte večja odhodna letališča, ki imajo manj odpovedi letov oz če delate rezervacijo iz Ljubljane ali Zagreba, imejte v mislih, da boste morda pristali na koncu na Dunaju ali Benetkah (in vam naj bo to že v osnovi ok kot možen razplet), morda pa se seveda srečno izide kar si vsi želimo:)
- na potovanje se odpravljamo zdravi z negativnim PCR izvidom
Potovati? SEVEDA! Vendar varno ter z nasmehom in v kovčku zapakirana fleksibilnost:)
Zakaj sem se odločila napisati vse to? Ker na različnih straneh berem, kako so ljudje začudeni, ko letalska družba odpove let ali kaj prestavi… ljudje so jezni, ker tega niso pričakovali. Bodimo veseli, da so nam potovanja še kam omogočena v teh časih in se zavedajmo kaj vse lahko pride vmes, tako bo vse lažje in bo manj razočaranj. Želim Vam vse dobro!
Lepo pozdravljeni iz moje strani, Katja
0